لوکوربوزیه: معماری بازی احجام زیر نور است.
از قاشق غذاخوری تا شهر دامنه کار معمار را تعریف می‌کند.
رشد و تعالی کانون ، مستلزم تدبیر ، تفکر و مشارکت اعضا می باشد.
معماری آفرینش فضا ،متناسب با انسان و نیازهای اوست
معماری پایه و اساس حفظ محیط زیست است.
معماری رد زمان است بر فضا
سراسر ایران کانون اتفاقات بزرگ است ...
با هم بودن " آغاز" ، با هم ماندن " پیشرفت" و با هم کار کردن "موفقیت" است.
نوآوری ، سرعت و استفاده از فرصت هاست.
تخصص گرایی در تصمیم گیری بر مبنای خرد جمعی رویکردی عاقلانه و پذیرفتنی است.

ویلای دهه 30 تهران و معمار ایتالیایی

ویلای نمازی با سبک معماری فرمال خود جزو بناهای قابل توجه و مهم تهران در منطقه نیاوران به شمار می رود. جیو پونتی در سال 1339 شمسی (1960 میلادی) ویلای فوق را به سفارش شفیع و ویدا نمازی طراحی و اجرا کرد. ویلایی که با توجه به سبک فرمال و زیبای خود از جالب توجه ترین بناهای تهران به شمار می‌رود.

طی روزهای گذشته خبرهایی از خارج شدن ویلای نمازی یکی از آثار شاخص معماری اواخر دهه 30 شمسی از ثبت ملی و صدور مجوز تخریب آن در رسانه‌ها منتشر شده است. اگرچه این اتفاقی استثنایی محسوب نمی‌شود اما تشخص این بنا و طراح آن بر اهمیت موضوع می‌افزاید.

ویلای نمازی با سبک معماری فرمال خود جزو بناهای قابل توجه و مهم تهران در منطقه نیاوران به شمار می‌رود. جیو پونتی در سال 1339 شمسی (1960 میلادی) ویلای فوق را به سفارش شفیع و ویدا نمازی طراحی و اجرا کرد. ویلایی که با توجه به سبک فرمال و زیبای خود از جالب توجه ترین بناهای تهران به شمار می‌رود. نمونه مهم و جهانی سبک معماری فرمال تقریباً یک دهه قبل از پروژه ویلا نمازی توسط لکوربوزیه در نوتردام فرانسه طراحی و ساخته شد و جیو پونتی هم در ویلای نمازی  نشانه و امضای سبک لوکوربوزیه را به این بنا  تزریق کرده است.

جیو پونتی(Gio Ponti) از مهم‌ترین و با نفوذترین معماران اواسط قرن 20 بوده که در زمینه‌های مختلف معماری، طراحی صنعتی، هنر، و حتی چاپ مقالات پژوهشی فعالیت داشته است. او 18 نوامبر 1891 در میلان متولد و در 16 سپتامبر 1979 چشم از جهان فروبست. این معمار، تحصیلکرده دانشگاه پلی تکنیک میلان است.

وی در سال 1923 همکاری خود را با معماران Emilio Lancia و Mino Fiocchi آغاز کرد و در طی این دوران بناهایی از جمله: خانه ای در میلان (1925)، ویلای Bouilhet در پاریس (1926) را طراحی نمود. سرانجام پس از سال 1927 تنها با Lancia در استودیو Ponti e Lancia PL همکاری کرد. به این ترتیب، پونتی طی آن زمان، تحت تأثیر جنبش هنری ایتالیایی، نئو کلاسیک قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات