لوکوربوزیه: معماری بازی احجام زیر نور است.
از قاشق غذاخوری تا شهر دامنه کار معمار را تعریف می‌کند.
رشد و تعالی کانون ، مستلزم تدبیر ، تفکر و مشارکت اعضا می باشد.
معماری آفرینش فضا ،متناسب با انسان و نیازهای اوست
معماری پایه و اساس حفظ محیط زیست است.
معماری رد زمان است بر فضا
سراسر ایران کانون اتفاقات بزرگ است ...
با هم بودن " آغاز" ، با هم ماندن " پیشرفت" و با هم کار کردن "موفقیت" است.
نوآوری ، سرعت و استفاده از فرصت هاست.
تخصص گرایی در تصمیم گیری بر مبنای خرد جمعی رویکردی عاقلانه و پذیرفتنی است.

نمایش آبرنگ های شهریار سیروس با عنوان؛

نمایشگاه منظر ایران

نمایش آبرنگ های شهریار سیروس با عنوان؛ منظر ایران در گالری دارگون به نمایش در خواهد آمد، در این نمایشگاه چشم اندازهایی از طبیعت ایران را همراه با شما به تماشا خواهیم نشست.

شهریار سیروس از سال ۱۳۷۰ نقاشی را به صورت حرفه ای نزد اساتیدی چون آیدین آغداشلو، روئین پاکباز و احمد وکیلی آموخته و مطالعات و تحقیقاتی در زمینه فلسفه و تاریخ هنر به موازات مهارت در تکنیک های نقاشی انجام داده که حاصل آن چند مقاله تحت عناوین: ” هنرهای برگرفته و فرهنگ جهانی” و” هنر در آستانه هزاره سوم ” می باشد که در مجله هنر ایران به چاپ رسیده است در کنار ده ها مقاله که در اینترنت منتشر گردیده است.
غیر از نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی و حضور در سومین بینال نقاشان ایران بیش از ده سال است که در رشته های طراحی، نقاشی، تاریخ هنر، کمپوزیسیون و مبانی هنرهای تجسمی و مبانی فلسفه هنر به تدریس مشغول می باشد.

نمایشگاه های انفرادی

  • گالری خصوصی – ۱۳۷۴ – آبرنگ
  • گالری سیحون – ۱۳۷۶ – آبرنگ
  • گالری سیحون – ۱۳۷۸ – آبرنگ
  • گالری مژده – ۱۳۸۰ – آکریلیک وآبرنگ
  • کنفرانس ادب وهنر فارسی بتسوانا – ۱۳۸۱ – آکریلیک و آب رنگ
  • گالری گلستان – ۱۳۸۲ – آکریلیک روی کاه گل
  • انجمن دوستداران فرهنگ و هنر فارسی – ۱۳۸۶ – شیکاگو – آبرنگ
  • گالری پرهون – ۱۳۸۵ – آبرنگ و آکریلیک
  • گالری کاوه – ۱۳۹۲ – فوتو آرت

 نمایشگاه های گروهی

  • گالری کیهان – ۱۳۷۳
  • گالری امیرکبیر – ۱۳۷۴
  • فرهنگ سرای بهمن – ۱۳۷۴
  • سومین بینال نقاشان ایران – ۱۳۷۴
  • گالری سعد آباد – ۱۳۷۶ – به نفع کودکان سرطانی
  • اثر برگزیده برای کنفرانس سران کشورهای اسلامی – ۱۳۸۶
  • گالری سیحون – ۱۳۷۷
  • گالری سیحون – ۱۳۷۸
  • شهر کتاب – ۱۳۷۹
  • گالری مژده – ۱۳۸۰
  • گالری گلستان – ۱۳۸۰ – صد اثر صد هنرمند
  • انجمن دوستداران فرهنگ وهنر فارسی – ۱۳۸۱ – شیکاگو
  • گالری گلستان – ۱۳۸۱ – صد اثر صد هنرمند
  • گالری گلستان – ۱۳۸۳ – صد اثر صد هنرمند
  • گالری شیرین – ۱۳۹۲ – نمایشگاه خیریه شورای کتاب کودک

مقالات و تحقیقات بصورت نطق و مقاله

  • پردیس هخامنشی خاستگاه باغ ایرانی
  • ماهیت عرفانی باغ ایرانی
  • جلوه باغ ایرانی در نقاشی ایرانی
  • نظام نشانه شناسی در هنر های دینی
  • مفهوم فضا در اندیشه دینی
  • مکتب ونیز
  • هنر در آستانه هزاره سوم
  • هنرهای برگرفته و تمدن هخامنشی
  • مسئولیت های اجتماعی معماران
  • سزان، نقاش قرن
  • سخنی کوتاه به هنر امروز
  • هنر زشت
  • خرد شهر
  • هنرمفهومی
  • پیکاسو کیست؟
  • تفکر مدرن در نقاشی نوین
  • مکتب باهاوس
  • مفهوم عرفانی شب در نقاشی ایرانی
  • جهانی شدن؛ آری یا نه؟
  • حضور هخامنشیان در خلیج فارس و استان بوشهر
  • وحدت در کثرت
  • سه نقاش
  • یک نام جعلی برای مظهر هویت ملی
  • مهرگان و باغ ایرانی
  • منظر فرهنگی پارسه
  • چغازنبیل از دیدگاه هنری
  • منظر تاریخی شهر
  • نگاهی غیر منتقدانه به فیلم سیصد

دیدگاه‌ها و نظرات